Spinam ook aan de SLA?

Zoals de titel al doet vermoeden zijn we als Spinam aan de SLA gegaan. Aan de Service Level Agreement, welteverstaan. Hiermee kunnen bestaande en nieuwe klanten duidelijkheid krijgen over de afspraken die wederzijds gemaakt zijn. In de praktijk merken we dat hier soms in de loop der tijd wat onduidelijkheid over ontstaat.

Dat Spinam Service Levels hanteert is niet nieuw. Al vanaf de oprichting hebben we interne en externe afspraken om een goede dienstverlening tegen een redelijke prijs te bieden. Hierbij houden we rekening met de klant en onszelf. Een te hoge dienstverlening tegen een te lage prijs kost ons te veel. En een lage dienstverlening tegen een hoge prijs is niet eerlijk voor de klant. We zoeken graag het evenwicht.

De verwachtingen van onze klanten moeten aansluiten bij het evenwicht. We melden altijd duidelijk dat we bijvoorbeeld binnen drie dagen reageren op elk verzoek. Het hoeft geen drie dagen te duren, maar het mag maximaal drie dagen duren. In bijna alle gevallen (99%) reageren we op tijd. En toch verwacht een klant soms meer. Dankzij onze SLA is nu duidelijk dat dit ook kan, tegen een redelijke meerprijs.

Onze verwachting is dat nieuw werk tijdig wordt gemeld bij ons, zodat we er rekening mee kunnen houden in onze planning. Voor 99% van de gevallen gebeurt dit. En soms krijgen we in het weekend een verzoek die door het late aanmelden een spoedje geworden is. En dan kan het zo zijn dat we op maandag gaan plannen en dinsdag het oplossen. Ruim binnen de tijd die we afgesproken hebben, maar wel buiten de verwachting van de klant die een oprecht belang had dat dit voor maandag gerealiseerd zou worden.

De SLA bevat ook echter wat nieuws. Het is nu mogelijk om op momenten dat het voor u als klant nodig is om extra ondersteuning en waakzaamheid te krijgen. Zo kunnen we u helpen op de momenten dat het nodig is en betaalt u voor de rest van het jaar de normale prijs.

Ik zou zeggen, neem eens een kijkje in onze nieuwe SLA en als er vragen zijn, dan zitten we klaar. En we zullen reageren binnen drie dagen. Want beloofd is beloofd. Of neem een kijkje in onze winkel.

Share

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *